Isabell's dop

 
Hela helgen har varit fullbokad med förberedelser inför dopet av lilla hjärtat. I lördags plockade jag upp Angelica innan vi åkte till T och hjälpte att duka och ställa i ordning lokalen. Det är ingen lätt match då 80 pers är bjudna. Men det var tur att det var fullt upp, det var nämnligen mindre tid för mig att oroa mig för texten jag skulle läsa i kyrkan inför alla dessa männinskor.
 
Ja, jag som knappt kan prata överhuvudtaget utan att stamma eller sluddra stod helt plötsligt framför mikrofonen och läste ur evangeliet. När den var slut kunde jag andas ut. Tills prästen tycker jag ska läsa ur "Fadderbrevet" också. Så det var bara att harkla upp sig igen.
 
Jag har dock lärt mig på senaste tiden att ibland är det bara att göra saker - utan att tänka. Att prata inför folk har alltid varit min "svaghet", men det går ju. Jag läste och sen var det över. Att T's pappa fick med det på film är en annan femma. En film jag inte vill se ;)
 
Isabell var dock söt som en docka, och skrek bara då prästen blötte huvudet på henne. Sen var hon nöjd över uppmärkssamheten och en mer välmående och älskad bebis får man leta efter. Angelica var fotograf så ska be henne skicka bilderna sen. Tills vidare får ni se mig och lillan <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0