10-10-13

 
Sitter på jobbet på vad som egentligen är första dagen på min "helg", men har tagit på mig ett extra-pass. Visst kan det vara skönt att vara ledig, men just att jobba extra är nog det som skänker det största lugnet ända in i min själ. Kan till och med påstå att jag tappat en del av gnistan då jag på senaste tiden inte "fått" jobba extra då nya vikarier måste få chansen att jobba.
 
Men nu är den tillbaka, jag känner att jag får ut max av min tid och jag längtar till allt roligt jag har inplanerat. För ju minde man är ledig, desto mer uppskattar man tiden och ser till att ta tillvara på den.
 
Det är något jag verkligen lärt mig på senaste tiden, att ta tillvara på sin tid och vilka och vad man vill spendera den på. För en dag ändras det, människor man haft nära hela sitt liv finns inte längre och då vill man inte leva med ånger över att ha fokuserat på fel saker.
 
 Så ta hand om de ni älskar, se förbi deras brister och gör det som gör dig lycklig.
 
För ganska precis ett år sedan var jag lyckligare än jag någonsin varit, och trots att mitt liv är just så bra nu som då har jag inte samma känsla. Lyckan har svalnat. Jag har vant mig. Det ska man aldrig göra, och då gäller det bara att ta ett steg tillbaka, se utifrån på sitt liv och tänka - fy fan vad bra jag har det.
 
Jag tänker på mitt härliga jobb, mitt feta bankkonto, min perfekta lägenhet, mina bästa vänner, min gosiga gudis, min fina pojkvän och min fantastiska familj. Snacka om att vara bortskämd om man inte känner lycka över allt jag har och det bästa av allt är stoltheten av att inte ha glidit på räkmackan hit.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0