27 mars, 2013

 
Imorse gjorde jag bort veckans tredje och sista gym-pass, körde spinning och ville kliva av cykeln och gå hem efter uppvärmningen, men höll ut. Jag brukar köra 3 pass i veckan, plus ridningen 2 gånger och på helgen slipper jag träningen helt. Om jag inte hemskt gärna vill träna!
 
Nu jobbar jag också sista passet innan långledigt över påsk. Tanken på att jag missar all påsk-ob och chansen att öka på mars-lönen skrämmer mig inte lika mycet som vanligt. Trots att jag inte jobbat extra alls denna månad. Igår sa jag till och med till Ida att:
 
- Det känns faktiskt ganska okej att bara jobba 100 % nu, MEN det är för att jag tagit i på allvar med studierna.
 
För ja, utöver jobbet denna månad har jag gjort 3 fysik-tentor, varit till Örebro och gjort laborationerna, samt skrivit 4 labb-rapporter på det.
 
- Tänk alla stackare som BARA jobbar 100 %, säger Ida ironiskt, vilka latmaskar!!
 
Nä, det handlar inte om det, vad andra gör bryr jag mig inte så mycket om. Jag har bara väldigt mycket högre krav på mig själv, än vad jag skulle ställa på någon annan. För alla gör väl så gott de kan. (och ju latare andra är, desto större blir mina chanser att bli bäst..)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0