9 juli, 2013

 
Jag vet att det var min lediga helg och att jag hade planer på både klubbviken och att hälsa på T och den lilla, men.. Jag har jobbat extra 4 dagar. Med 300 kronor i timmen 20 av timmarna så ni förstår ju att det blir en helt okej bonus på även nästkommande lön.
 
Jag ser också ett direkt samband mellan jobbandet och mitt mående, ett samband som troligtvis skiljer sig från andras. Det är nämnligen så att ju mer jag jobbar - desto bättre mår jag. Jag får mer energi, blir gladare och uppskattar allt 100 gånger mer. Till skillnad från när jag jobbar "normalt" och lever i en ond cirkel av lathet och trötthet som i sin tur gör mig deppig och inspirationslös.
 
Trots jobbandet har jag hunnit med "det vanliga", ja som att umgås med folk och hitta på lite småaktiviteter som man gör på sommaren, och så fick jag äntligen träffa den lilla. 1 vecka gammal var hon, lilla Isabell, som tyckte det var helt okej att sova hela gudmors besök. Inte för att jag klagar, bebisar är ju som sötast när de sover, tyst och lungt och så kan man snusa lite lätt på dem. Studera deras pyttesmå kroppsdelar, ja man slutar nog aldrig fascineras över hur små de verkligen är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0