2 juli, 2013

 
Det regnar, blåser och är lite av ett oväder ute, så jag har krypit upp i soffan med tända ljus runt omkring mig. Väntar på att Ida ska komma, vi ska planera det sista inför semestern. Har fått interrail-korten nu och så ska väl en hemresa bokas - resten blir spontant!
 
Redan imorgon väntar dock helg för mig, jobbar dag och sen är jag ledig till måndag. En lyx jag har varannan vecka, inte många jobb med den förmånen.
 
En annan förmån är lönen. Gick igenom min tidrapport för juni och räknade ihop vad jag kommer få för lön. Trilla inte av stolen nu, men det blev ganska mycket - 37 000 brutto. Så glöm det jag sa om att jag saknade ett måndag till fredag-jobb, måste ha haft en sinnesförvirring, Helg-OB:n är så värd.
 
Jag blir lite konfunderad när jag får så mycket pengar, för medan folk sliter på sina arbeten gliderjag ner till mitt "money mansion" och plockar ut mer i lön än en högutbildad. Jag säger inte att jag inte förtjänar mina pengar, för det tycker jag, däremot är lönesystemet skevt. Minst sagt. Vilket gör att jag ska bli egenföretagare och jag och ingen annan ska styra min lön.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0