16 juli, 2013

 
Imorgon åker jag och Ida iväg på våran tågluff. Hon är och köper det sista som vi behöver och jag jobbar som vanligt in i det sista. Slutar 16 imorgon och vi åker 20.00 från Kallax. Sen går planet från arlanda klockan 7 på torsdag morgon till Köpenhamn.
 
Efter det är vi lämnade till vårat öde. Jag är fortfarande förvånad över att jag får med henne utan att ha bokat hotell (hon har till och med föreslagit boende på hostels) och ingen planerad resrutt. Min äventyrliga sida förespråkar alltid detta, men vanligtvis får jag mothugg, vilket slutar med att allt planeras i förväg. Något som i slutändan brukar vara rätt skönt, så vi får se hur kul det är att vara äventyrlig när verkligheten kommer ikapp - när vi står där på någon sunkig centralstation med varsin ryggsäck, svetten rinner, vi är trötta, hungriga och lättretliga och inte har någonstans att ta vägen.
 
Det kommer definitivt bli ett minne för livet och en sak att pricka av på min "to do-list", som varit väldigt inaktiv på senaste tiden. Dessutom känns det som att en och annan vänskap troligtvis satts på prov under sådana här förhållanden. Men jag och Ida har inte råd att förlora varandra, så jag tror våran resa bara kommer göra att vi växer ihop ännu mer - om det nu är möjligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0