31 januari, 2013

 
Igår åkte jag hem till M och P efter att jag hade slutat jobbet. Tog nämnligen helg då och tänkte att jag skulle få njuta till fullo genom att slippa laga mat, slippa plockan undan efter mig och slippa bädda sängen idag. Det enda det resulterade i var att jag var tokslut, och förutom att spela kort med Pappa låg jag som en strandad val i min säng hela kvällen.
 
Oj oj, säger jag bara. Jag tror inte att jag klarar av ett normalt arbetsliv med att jobba dagar - eller är det så folk har det? Kommer hem efter jobbet, äter middag och sen landar på soffan? För jag hade då inte energi att ta mig en meter igår.
 
Idag har jag däremot varit med Mamma på CASA och skulle kolla på en soffa. Fick hjälp av min kusins svägerska, som jobbar där. Jag rabblade min långa kravlista och hon visade soffa efter soffa.
 
När hon lämnade oss för att fundera tvekade jag och visste inte hur jag skulle kunna välja. Efter ett tag kom hon tillbaka och sa att vi skulle komma och titta på ytterligare en. När jag satte mig i den visste jag att det var min - även om jag inte hade sett prislappen. Jag tänkte ändå att jag skulle "fundera" lite till och åka till andra ställen och kolla, bara för sakens skull, men va fan..
 
- Ska jag slå till nu? frågade jag Mamma.
- Ja, vad är det att hålla på svamla runt överallt, man känner när det är rätt.
 
Ja. Om det är något jag har lärt mig är det att när man tvekar är inget 100 % och är det inte det ska man inte satsa på det, för då finns det alltid en viss procents chans att man ångrar sig. Men när något känns rätt så är det rätt och då är det bara att köra. Vad än prislappen säger. För hellre är jag fattig och nöjd, än rik och missnöjd. För nya pengar finns alltid att hämta.
 
Nu visade det sig att soffan var jättebillig - i mina mått mätta, men då räknar jag alltid på en överdriven marginal på allt jag ska köpa. Så jag sitter här både nöjd och rik, trots att jag till hennes stora förvåning ville dra kortet redan idag och inte när den levereras.
 
Och med det avslutar jag min novell för att knalla ner till gymmet för ett spinning-pass.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0