Alla hjärtans dag

 
Alla hjärtans dag - en dag för par att skryta med sina förhållanden och en dag för singlar att deppa och tycka synd om sig själva. Som att ett förhållande skulle mätas i stora gester en dag om året och till alla singlar säger jag bara:
 
- Väx upp, det är ingen som älskar er resten av dagarna på året heller och dem verkar ni överleva fint.
 
Lite brutal ärlighet är aldrig fel.
 
Se det som en dag av möjligheter i stället, tänk vad mycket ni kan få gjort för er själva, åk och träna, plugga, jobba och tänk på vilken nytta ni gör när alla kärlekskranka par ligger och pussa flera timmar i sträck. Och ta pengarna andra lägger på blommor, godis och presenter och köp ett par killer heels till dig själv. Eller gör ingenting, var bara inte en patetisk människa som tror att man behöver någon annan för att må bra.
 
Min status en dag som denna då? Ja, jag gör det jag brukar - jobbar. Kan ju självklart inte svika K. Efter jobbet ska mitt andra hjärta Brama besökas, och imorse dödade jag några fettceller på IW:n. Efter det tycker jag faktiskt att jag förtjänar en god middag och en puss. Eller två. Och gärna blommor, men annars får jag väl köpa dem själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0