5 augusti, 2013

 
Hemma igen och Mamma och Pappa hade välkomnat mig med blommor och lite smått och gott i kylen. Mina föräldrar tänker då på allt.
 
Det hade varit en stressig morgon innan vi skulle till arlanda, och på flygplatsen när vi ska genom säkerhetskontrollen kommer ett personligt meddelande utropandes i högtalarna. Självklart till oss. Och såklart piper jag och måste bli visiterad och samtidigt hör jag hur kontrollanten frågar om det är riktiga handbojor i ryggsäcken.
 
Nä, vad har Gabriel nudå släpat med sig, tänker jag irriterad. Inte nog med att våra namn ropas ut över hela flygplatsen, nu ska han ställa till en scen här också. Vi är inte bara de sena passagerarna, utan de sena passagerarna med handbojor i handbagaget och dessutom hade Gabriel en tandkrämsfläck på byxorna som definitivt hade kunnat tas för något annat.
 
Men så hör jag hur en annan kille förläget berättar att det är hans väska, och att handbojorna är inköpta i en sexbutik. Det kändes betryggande att det inte var vi som var de skyldiga och jag och Gabriel kunde springa iväg till gaten och in på det fullsatta planet med ett tiotal arga ögon riktade mot oss.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0