29 april, 2013

 
När jag ser hur de i min ålder börjar "växa upp", slutar bli fulla, drar ner på utgångarna och börjar föredra mysiga hemmakvällar och morgonmotion på helgerna, får jag en orolig myrström genom kroppen. Jaha, så this is it, liksom. Man kommer till en viss ålder då man förväntas bli seriös, då man stadgar sig, tar ett glas vin till en film och sen kryper man ner och är tråkigare än tråkigast.
 
Jag ska väl inte säga att jag inte gillar att mysa på hemma, men jag får sån panik över förutsägbarheten, att det ska vara antingen eller.
 
Själv har jag inte "spårat" på flera månader, och en del av mig saknar det. Trots att man förväntas växa ur det, blir det motsatt effekt för mig, då jävlar börjar jag längta efter att häva i mig alkohol genom en tratt rätt ner i strupen. Vilket jag gjorde, 2 flaskor vin, en tequila och enligt kontoutraget något mer på krogen. För ungefär där sviktar minnet, men av det jag minns hade jag kul.
 
Igår var däremot ingen bra dag. Jag sov till 3 då jag flyttade mig motigt till soffan. 2 filmer senare mådde jag fortfarande så dåligt att jag inte kunde röra mig. Då satte jag på Bamse och tänkte att det kanske blir bättre ifall jag leker att jag är 10 år i en värld där inte alkohol existerar. Det blev det inte och jag lovade mig att aldrig mera dricka, precis som förr i tiden, ett löfte som är bortblåst till nästa helg. Eller som i detta fall - tills imorgon då det är valborg och en flaska barefoot rose väntar på mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0