Onsdaag

 
Har funderat över varför det inte har gått några pengar för mig denna månad. Visst att jag har snålat lite extra, men det är liksom 19 september och det enda jag har bränt är 400 kronor.
 
Tänkte att det kanske är för att jag inte har gjort något, men sen insåg jag att jag har haft fullt upp varenda stund jag inte jobbat. Jag har till och med klämt in en utgång på den budgeten.
 
Fast idag fick jag svaret på varför jag så sällan drar mitt kort - den jag spenderar mest tid med vinner alltid kortdragarkampen. Det är inte många man bråkar med om att få betala, men ikväll var inget undantag när Ida prompt skulle bjuda mig på Max-mat, för att jag hämtade henne från kallax. Som ändå är gratis för mig.
 
Känns som att jag står i skuld till varenda kotte. Vilket jag hatar. Så jag vet 4 personer som fyller år i oktober och november som ska få extra fina presenter iår!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0