Möbeljakt

 
När jag och Mamma är lediga tillsammans på vardagarna går vi oftast ut och äter lunch. Så även idag. Sen bar det av till Boden för att kolla på möbler.
 
Alla är på mig om jag har köpt möbler till min lägenhet. Nej, självklart inte. Känner man mig vet man att jag kommer att behöva besöka varenda möbelaffär, mäta, göra prototyper i kartong, ta hem färgprover och planera varenda pinal in i minsta detalj. Allt i en naiv strävan efter perfektion.
 
När Mamma flyttade hemifrån satsade hon alla pengar på en bra säng. Vilket ledde till att hon åt middag på köksgolvet en tid. Exakt så är jag. Med skillnaden att jag flyttar en kvart bort och kan komma hem och äta middag.
 
För jag är inte den som letar röda prislappar för att ha råd med ett komplett hem på en gång. Och desto mer jag vill ha något, desto mer värd är väntan att ha sparat ihop pengarna. Och helt ärligt är jag gärna prinsessan på blidvägen några månader till. Bara för att jag har köpt en lägenhet behöver jag väl inte bo där?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0