27 september, 2012

 
Betalat hyra för första gången i mitt liv (Stockholm räknas inte) och är nu officiellt fattig, för andra gången i mitt liv. Känns förvånansvärt bra, man måste ha sina dalar för att uppskatta topparna, och sen har jag alltid säkerheten i lägenheten.
 
Det hindrade mig inte från att åka och shoppa, hade ju banken Ida med mig. For på jysk och skulle köpa en tillfällig luftmadrass. Killen i kassan, som var en bekant, frågade vem som skulle få äran att sova där.
 
- Jaag.. Har köpt en lägenhet, men alla pengar gick till kontantinsatsen!
 
Det gick inte för sig, tyckte han. Så jag (Ida) fick köpa en 2x80 cm bäddmadrass för samma pris som stod och skräpade på lagret. Ibland har man flyt.
 
Sen for vi på Ica Maxi, Ida var på shoppinghumör och plockade glatt på sig saker som jag behöver.. I kassan märker jag att min mobil är borta. Återfinner den på golvet framför skurmedlena. Ska jag någonsin lära mig ha koll på dem?
 
När vi kommer till familjen Fågelqvist plockar Idas mamma ihop saker åt mig och Ida har 3 flyttkartonger redo för min flytt. Hon är inte bara bank - hon är flyttfirma också. Världens bästa och mest taggade!
 
 
 
Självklart hann vi med lite the och fika också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0