Husdjur

 
Jag lurade Pappa att jag hade köpt en majsorm igår, i 5 minuter höll jag på med övertygninar om att det var sant och sa innan jag for:
 
- Du får se och gosa med honom imorgon!
 
På kvällen ringer Mamma:
 
- Inte har du väl en maj-svorm?
- Va?
 
Vad menar hon, maj-svorm? Vad är det, det är ju inte ens maj?
 
- Majs-orm!! Pappa säger att du köpt en majsorm!
- Nä det har jag inte.
 
Hade redan glömt mitt lurendrejeri.
 
- Men ifall jag hade det hade det väl inte varit så farligt, tänk vad mysigt att gosa med den..
- Nej men fy, den rymmer och kryper in i näsan på dig under natten! Du kan väl köpa en häst, eller en katt om du prompt ska ha ett djur!
 
Jag som aldrig har fått ha djur, absolut inte en häst! Tydligen är allt bättre än en orm. Inte för att jag tänkt ha en, men då vet jag vad jag ska hota med om de är emot någon av mina framtida ideer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0