7 oktober, 2012

 
Försov mig som vanligt imorse, eller jag trodde jag ställt klockan på halv 8 och inte halv 9 så jag ligger lugnt kvar ett tag. Nästa gång jag kollar på klockan ser jag att den är 08:43. Började klockan 9, så hann inte riktigt fixa mig som jag hade tänkt, utan hoppade bara i kläderna, borstade gaddarna och tog med frukosten till jobbet.
 
Sen gick jag och K på gudstjänst. Jag som är väldigt okristen slets mellan tankarna att ha hamnat i en sektrörelse, samtidigt som jag tror att vi hade levt i en bättre värld ifall alla var kristna. Känns som att det är väldigt nöjda människor och nöjda människor är goda människor, för de har ingen anledning att bete sig illa.
 
Dock funderar jag fortfarande om kristna verkligen tror att Gud har skapat världen, trots all teknisk bevisning som finns? Ska fråga min prästkompis om jag träffar honom. Han har ju trots allt predikat i häktet, så han borde vara van skeptismen mot tron.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0