6 oktober, 2012

 
Fick bekanta mig med min vice värd igår, en ung, snygg kille. Typiskt att jag såg ut som en luffare just då. Var inne på hans kontor och för att undvika pinsam tystnad pratade jag i ett. Borde skaffa munkavel. Men han var snäll och sa att jag fick komma och plinga på hos honom om jag undrade något. Jag undrar tusen saker, men det kommer inte på fråga ändå.
 
Sen hörde jag hur någon höll på pillra med min dörr på kvällen. Jag blev livrädd och ryckte upp den och utanför står han med skruvar i munnen och sätter upp min namnskylt på dörren. Saknar verkligen ett kikhål.
 
Men nu bor jag officiellt där, har adressändrat och på mina brev står det numera stationsgatan. Ida och Susanna kom förbi igår, vi var en sväng på oleary's och när jag kom hem kändes det för första gången som att det verkligen var mitt hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0