24 oktober, 2012

 
Lasse, min chef, kom och var med K när jag hade lite ledigt idag. Han förklarade hur det gick till när personal skulle ringas ut om någon var sjuk.
 
- Först har de vikarielistor som de går efter, och om ingen svarar eller kan så ringer man Karin så får man ett säkert "ja"!
 
Jag är verkligen en profil inom företaget. Alla känner till mig som lill-Karin som är så sööööt och alltid kan jobba. Helt okej signum.
 
Sen fick jag höra att sjukgymnasten är sjuk imorgon och att snygg-vikarien kommer i stället. Har varit så arg för att Christina alltid jobbar när han är, men imorgon får jag träffa honom. Med förvarning dessutom så jag kan vara snygg och inte se ut som jag oftast gör på dagpassen - just uppkommen ur sängen.
 
Det är ändå som upplagt för att jag ska göra bort mig. Så fort jag öppnar käften kommer det bara gå utför. Bäst att försöka hålla den stängd. En tyst skönhet i stället för en pladdrande klumpeduns..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0