12 oktober, 2012

 
Att helt plötsligt äga en lägenhet utan att kunna ett skit är otroligt stressande. Så när min diskmaskin var fylld med vatten idag så jag vatten- och fuktskador utan dess like framför mig. Tur att jag tecknat extra försäkringar till max, men vad gör man?
 
Jag har ju som sagt ingen aning, så jag ringde hit vice värden. Han sa att det inte riktigt var hans område, men att han kunde komma och kolla på det. Några minuter senare dök han upp med sugproppar och hela kittet. ( Jag var bombis på att sugproppar bara användes i film, men tydligen finns de på riktigt). Och så satt vi där på köksgolvet i mitt spartanska hem och opererade i diskmaskinen.
 
Han tyckte jag var händig som kunde koppla samman alla delar och jag var stolt som en tupp när han frågade efter en skruvmejsel och jag drog fram hela verktygslådan!
 
- Vad välutrustad du var! sa han imponerat.
 
Annars gjorde jag nog bort mig rätt hårt när jag pratade alldeles för mycket om saker jag inte borde veta. Typ att luleå hockey-spelaren bodde i e-porten och inte i a-porten och att en ny ungdom hade flyttat in i huset. Jag menar han är vice värd och trots det har jag bättre koll på folket. Jävla ratsit. Och jävla trut som aldrig kan vara stängd.
 
- Ibland är det bättre att bara vara tyst, Karin, sa T. Och oh så rätt hon har.
 
Och diskmaskinen - ja den var det inget fel på. Inte avloppet heller. Jag hade redan fixat allt med att pilla bort klegget som proppat igen innan han kom. Men han försäkrade mig att det var bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite. Jag kommer definitivt vara den jobbigaste i hela föreningen, men han skrattade gott åt mina skämt, så han tycker nog det är rätt underhållande att komma hit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0