Framtids-Frans

 
Någonting jag älskar är när någon säger något eller när jag läser något som träffar. När någonting är sådär klockrent. Den här beskrivningen av "Framtids-Frans" var just det.
 
 
Min Framtids-Frans är ofta hemsk mot mig. Han hånar mig när jag sover för länge på mornarna, han bannar mig för att jag säger nej till jobb fast jag redan är uppe i 200 timmar i månaden och gör jag inte något som tar mig framåt i livet suckar han missnöjt..
 
Samtidigt är han ganska bra att ha. För jag är en person som hela tiden vill framåt och jag har insett att jag mår inte bäst när jag har det jag vill ha - utan när jag kämpar för att nå det. Och då är Framtids-Frans den som gör att jag tar tag i saken. Min inre motivation som ofta är min bästa vän.
 
Och nu hör jag själv hur scitzofren jag låter så vi sätter punkt här. Jag och Frans ska diskutera framtiden i stället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0