5 november, 2012

 
Det är fullt upp för mig nu och när Ida igår frågade när vi skulle ses nästa gång kliade jag mig i huvudet och tänkte..
 
- Lördag..?
 
Nä, det var ju skamligt. En veckas väntetid för att vara med min andra halva är inte okej, så jag sa att hon kunde komma ikväll till mig och se Ensam Mamma Söker. Aa, det kanske hon skulle göra.
 
Sen rullade dagen på för mig idag, jobb, stall och så hem och fira Mamma som fyller år. Strax före 9, mitt i tårtfikandet med Mammas faster och hennes man ringer Ida.
 
- Jag är utanför sig nu.
- Ooj, men jag är ju inte hemma.. Jag är ju hos Mamma och Pappa..
 
Vilken vän, först ber jag henne komma och sen är jag inte hemma.
 
Imorgon ska T komma. Ska försöka hålla mig hemma då i alla fall. Hon frågade om jag skulle bjuda på lunch. Jodå, sa jag.
 
- Vad bra, jag förväntade mig det, men jag tänkte att jag kunde ju fråga i alla fall!
 
Äh, inte behöver vi hålla på med såna formaliteter, hade inte brytt mig desto mer om hon kommit och sagt: fram med käket nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0