Gårdagskvällen


Igår mötte jag då upp Ida och A-K på O´learys efter jobbet. Vakterna var kinkiga mot mig eftersom att åldersgrändes egentligen är 23 där, men efter 4 år i branschen av att alltid vara liite för ung, eller gå på falskleg, börjar jag lära mig hur de fungerar och vilka knappar man ska trycka på..

Det var trevligt, mycket folk, men faktiskt få man kände igen. Träffade Adam från vår gamla klass, han sa att jag såg städad ut - för ovanlighetens skull! Det är inte för intet att 90 % av alla kommentarer i min studentmössa innehåller ordet "party"..

Efter ett tag begav vi oss till Allstar i stället. Det är mer "hemma" för oss. Träffade John och surrade med honom och drack Barefoot Rosé, det godaste vin som finns.

Sen blev det nattbussen hem, känns väldigt tattigt, men jävligt party var det där. Och när Ida, A-K och John hoppat av var det jag och ett gäng spanska utbytesstudenter kvar, som frågade om jag skulle med på efterfest. Jag tackade nej, och kände mig gammal. Förr i tiden hade jag säkert gjort det, men även jag börjar väl få ett förstånd och gränser..

I stället gick jag hem, upptäckte att jag inte hade hemmanyckeln med och plingade förjäves på dörren utan att någon kom och öppnade. Tog fram telefonen för att ringa i stället och upptäckte att den ena var borta. Less less less, inte igeeen. Hade den på bussen och nu var den försvunnen. Gick på jakt och hittade den nerbäddad i snön på busshållsplatsen..

När jag väl kom in fylleåt jag en kycklingklubba och ägg med kaviar, somnade och vaknade pigg och glad upp vid 9 imorse, med kycklingrester i ena mungipan och torkad kaviar i andra. Jag är så mysig av mig.



♥KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0