Lyxlivet som hemmaboende..


Gick min vanliga kvällsrunda till kylen nyss och upptäckte att det inte fanns någon matlåda till mig i kylen, så jag frågar M & P:

- Vad ska jag äta imorgon på jobbet?
Mamma blev alldeles begrövad:
- Ja juste.. Vi har ju inget färdigt.. Tror inte det finns något alls i frysen heller.
- Då äter jag inget då.
- Nämen ojojoj, vad skulle man kunna hitta på..? Men Pappa kanske kan åka och köpa något på förmiddagen och åka och lämna till dig.

Mamma och Pappa går in i en diskussion om vad jag ska äta, att Pappa ska åka på Kvantum och köpa mat åt mig. Kanske kan jag äta något från Guldfisken, eller en grillad kyckling.

Då tänker jag lite spontant:
1. Jag är 20 år gammal, jag borde kunna fixa mat till jobbet själv.
2. Är det så att jag inte har gjort det så borde jag själv kunna svänga förbi någon affär på vägen till jobbet.
3. Skulle Pappa väl åka och köpa något åt mig så borde jag vara kapabel till att bestämma själv vad jag ska ha.

Till slut hittar jag en bit gravad lax i kylen som jag säger att jag tar med och äter potatis till.
- Finns det potatis? undrar Mamma.
- Nej, säger Pappa.
- Jo, säger jag och håller upp dem.
Pappa vänder sig om i soffan och kollar chockat på mig och potatisarna:
- Men då måste du ju koka dem!?

Åh herregud. Vad tror de om mig, att jag inte kan koka potatis? Och som pricken över i:et frågar Pappa om han ska skära upp laxen färdigt åt mig.

1000 spänn på att det står en iordninggjord matpåse i kylen åt mig imorgon - det gör Mamma varje dag jag jobbar.
Och skulle jag glömma den får jag den körd till jobbet av Pappa - det hände förra veckan.


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0