Arbetsnarkoman


Hittade en semesteransökan som en på jobbet hade gjort och eftersom jag är arbetsnarkoman och inte vill att de ska ge passet till någon annan satte jag fast en lapp på den, där jag skrev:

"Ring mig, jag vill jobba. /Karin"

De på jobbet hade läst den och skrattat.
- Vi kanske måste skriva "OBS OBS OBS!!" också över hela pappret så de verkligen inte missar att ringa Karin!

Sen ringde Christina nyss och sa att hon skulle vara ledig på torsdag kväll:

- Jag tänkte att jag ringer och hör med dig innan jag ringer kontoret, fast sen såg jag ju att du redan jobbar dagen då.

- Nej men det gör inget!! Jag tar det, det är ingen fara! Ni kan ta ledigt hur mycket som helst, det är bara bra, så får jag jobba i stället.
- Ja, det slutar med att vi inte får någon lön, för alla pengar går till dig!


När jag berättar för T brukar hon alltid skratta och säga att jag måste sluta låta som en sån nörd utan liv. Undra vad de på jobbet tror om mig. Jag jobbar alla extrapass som finns och har världens separationsångest när jag slutar om jag är ledig några dagar.. De måste tro att jag har världens tråkigaste liv..


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0