Studenttider

Sitter och tittar på bilder från studenten och avundas de som tar studenten nu i dagarna. Jag älskade (nästan) varje dag av gymnasiet, och studentveckan är inget undantag, eller kanske avslutningslunchen med lärarna då jag var så bakis att jag sprang på toan och spydde 3 gånger och sen la världens brakspya utanför skolan.. Men jag var ju tvungen att leva upp till mitt rykte om att vara en partytjej, för det är 90% av kommentarerna i min studentmössa. Det eller att jag är snygg. Undra vad släkten tänkte om mig när de läste det.
Och så sitter jag här, pensionerad från festandet och med partyskorna på hyllan. Snyggheten avtar för varje dag och snart kommer väl rynkorna, vad har jag kvar då?
Då brukar jag läsa det Lars skrev i mössan "Matte D hade aldrig gått utan dig, man blev ju imponerad! Satsa på det där kommer du gå långt" och det inger mig en gnutta hopp, kanske att det kan bli något av mig också. När tiden är inne för det.
Har alltid tänkt att jag har ett år "till godo" i och med att jag började skolan ett år tidigare och är yngre än de imin klass. Tror dock att det "året" är över nu. Dags att ta tag i livet kanske..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0