Söndagskväll


Brukar sitta med en bok på skallen för att förbättra min kassa hållning. Så även ikväll, tog personalkalendern som låg inom bekvämt avstånd. Kände på mig att det skulle sluta illa, ändå tog jag den. Jag som bestämt mig för att sluta göra saker som ger mig en dålig känsla.

Som den gången jag tappade telefonen i toan, då tänkte jag sekunderna innan att det var en dålig ide att ha den i bakfickan. Ändå lät jag den vara kvar. Eller den gången jag slog ut mina tänder, då visste jag att jag inte borde gå med händerna i fickorna när det är halt ute, ändå gjorde jag det.

Idag var inget undantag, tvättar händerna med kalendern på huvudet, tänker till och med då tanken att den kan åka ner i diskhon - och det är precis vad den gör. Självklart.

Tur att alla på jobbet har överseende med min klumpighet, något jag brukar försvara med att jag är så tankspridd. Det sjuka är att när något väl händer är jag fullt medveten att det kan hända, men att jag gör det ändå. Måste ha att göra med min drivkraft att göra allt jag inte får.




Har sår på käken också, ännu ett resultat av att ha gjort något jag inte borde..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0