Onsdagskväll

 
Nu luktar jag grill så det står härliga till! Spenderade kvällen i stugan och kände på lite friluftsliv. Jag vill så gärna tycka om det, det låter ju så idylliskt när alla andra gör det. Själv tampas man med mygg, rök i ögonen, mat som inte kan grillas förrän glöden kommit - då man redan proppat i sig efterrätten i hungernöd. Saker som flyger, tappas, spills.
 
Jag är en väldigt bekväm människa, jag måste erkänna att jag tycker om när saker blir gjorda utan att jag behöver anstränga mig. Inte direkt en skogsmulle. Det är inte för att jag inte kan, det är bara det att jag inte ids. Jag är en människa som hellre skulle betala någon annan för att göra sånt jag inte gillar för att lägga energi på det jag tycker är kul.
 
Jag väljer dock inte att se det som något dåligt, jag ser det snarare som att göra näringslivet en tjänst. Jag tycker om att jobba, jobbar därför mycket och betalar därmed mycket skatt. Det jag inte orkar göra själv betalar jag andra att göra, vilket gynnar företagsamheten, vilket i sin tur leder till fler arbetstillfällen, minskad arbetslöshet och färre personer som behöver bidrag. Så mina skattepengar kan i stället gå till skola och omsorg - där de hör hemma. Och inte i arbets"sökandes" plånböcker.
 
Nu blev det alldeles för politiskt, ska spara det tills jag går med i någon politisk debattgrupp, annars blir jag så upprörd så jag inte kan sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0