Natti!

 
Jag gjorde rabarberpaj imorse som jag och Mamma fikade efter maten och det var så gott, så gott. Jag berättade för Mamma att jag gjorde den på grahamsmjöl i stället för vetemjöl:
- Ja, men då är den ju nyttig! Då kan man ta sig en till bit!!
Både jag och Mamma åt som tokar:
- Jag hade kunnat äta hela pajen själv!
- Jag meed!!
 
Egentligen borde jag inte få baka, jag kan inte hålla mig från att äta! Eller på dagarna går det helt okej, då har jag oftast så tajta kläder att jag tror byxorna kommer spricka bara jag tittar på något smarrigt. Jag byter aldrig om till "myskläder" när jag kommer hem, för om jag sitter och äter chips eller annan gotta, har jag lärt mig att jag slutar äta när byxorna börjar spänna olidligt mycket i midjan. Oj oj oj, om jag hade haft en onepice, jävlart vad jag hade tryckt!
 
Det är dock mitt nattätande jag inte kan kontrollera. Jag vaknar varje natt, snor på mig morgonrocken och våldtar maten i kylen. Måste få bort den ovanan.. I natt får jag verkligen inte nattäta något, för jag och Ida var och åt på Max efter våran promenad. Vi valde mellan det eller att röka. Men eftersom ingen hade cigaretter fick det bli att äta. Eller "käka" som Ida alltid säger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0