Livet

 
Jag är en person som funderarerar väldigt mycket, och jag kan lätt analysera sönder varje del av varje liten tanke eller händelse. Speciellt saker jag inte förstår, jag blir fullständigt frustrerad och kan diskutera det med andra i flera timmar.
 
Just nu håller jag på skriva ett arbete i fysiken om "universum" och ni kan ju tänka er att det har satt igång mina tankar. Det här är ju någonting jag verkligen inte förstår, jag förstår för mitt liv inte varför jorden finns, varför små människor och djur springer runt på den ett tag och sen dör. Det finns ju ingen rimlig förklaring till det! Och till råga på allt är det aldrig någon som vill diskutera detta med mig.
 
Då är det bra att jag har en klok Mor, som faktiskt har kunnat ge mig ett svar som jag kan leva med:
 
"Meningen med livet är att leva och inte fråga varför,
för frågar vi varför kommer vi naturligt att börja leta svaret,
och jakten på det tar ifrån oss glädjen i att leva"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0