Little miss sunshine

 
Idag lyser solen för första gången på länge, så nu blir jag så energirik att jag tycker allt är fantastiskt. Jag ser mig själv annars som en ganska pessimistisk människa med min ironiska humor och sarkastiska kommentarer.
 
Däremot har jag på senare tid börjat uppskatta allt mycket mer och kan bli alldeles överexhalterad över småsaker. Som om någon ringer och föreslår att vi ska göra något:
 
- Ja GUD vad kul!!
Det blir tyst i luren..
- Är du ironisk nu?
- Nej, nej veerkligen inte!!
- Men Karin skärp dig, du behöver inte bli sarkastisk bara för att du inte vill göra det..
 
Sanningen är att jag inte alls är sarkastisk, jag blir bara så uppspelt att jag utbrister det med sån kraft att till och med jag själv tror att jag skämtar. Kul att folk tror jag är ironisk så fort jag tycker något är roligt. Men det är nog ingen som är van att jag tycker saker är speciellt roande, eller att jag spårar ur sådär.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0