Godnatt

 
Pappa och min morbror Bengt har åkt till Stockholm idag, så det är bara jag och Mamma hemma. Känns väldigt konstigt, Mamma är man ju som van är borta i och med att hon jobbar kvällar och nätter, men Pappa ska ju vara hemma vid middagen, och definitivt sova hemma!!
 
Har i alla fall varit ute och sprungit ikväll, gick som en dans. Träffade Ylikangas som jag inte sett på år och dar.
Brukade ses över en lunch/fika förut, jag, Ylikangas och Linus, men sen Linus skaffade tjej har han dissat oss vanliga, dödliga. Hemska människa.
 
När jag kom hem frågade Mamma om det var jag som stod och stetchade här utanför.
- Ja, sa jag.
- Jaha, jag funderade vad det var för kärring som stod där och kråmade sig.
Hm, jag som och kände mig jättevig och försökte se cool ut. Tydligen inte.
 
Nu ligger jag och ser Wallander och dricker thé. Har tagit på mig min "sparkdräkt" som jag fick i födelsedagspresent när jag fyllde typ 13. Känner mig ungefär så gammal. Eller ung.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0