25 juli, 2012

 
Inre Kraft ringde och sa att en tjej är sjukskriven:
 
- Jag vet att du jobbar mycket redan, men kan du tänka dig att ta något pass, det finns på fredag, lördag, söndag och måndag.
- Joo, men jag kan ta alla.
- ALLA?! Ååååh vilken tur jag har, vad snäll du är!!
 
Seriöst, säger en enda person till att jag är snäll sätter jag nackskott på den. Det är ju inte precis så att jag jobbar för att göra IK en tjänst, jag gör det ju för att jag vill.
 
Sen varför jag vill jobba så mycket (räknade att jag jobbar 31 pass i juli..) när de flesta vill ha semester kan ju tyckas vara ett mysterium. Anledningen till det, och att jag varit besatt av jobba allt jag kan det senaste året, är inte för att jag sparar till en lägenhet, och inte heller för att jag är pengakåt - även om det är bidragande orsaker. Det är inte heller för att jag har ett tråkigt liv eller är deprimerad som jag senast fick frågan om. Nej, jag mår bra av att jobba, men varken det eller allt beröm och bekräftelse jag får där är anledningen.
 
Den riktiga anledningen hinner jag dock inte ta, för jag ska på Oleary's nu.
 
Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0