Söndag

Har tillbringat helgen uppe i de tornedaliska skogarna, utan varken internet eller täckning på telefonen. Ätit alldeles för mycket onnyttigt (jag som hade kämpat hela veckan med en strikt diet - förjäves), åkt runt till alla möjliga små byar med konstiga namn och umgåtts med mina morbröder. Det var trevligt, men nu måste jag säga att det är skönt att vara hemma!

Emma var på mig om årskrönikan jag utlovat, men den får gott vänta ett tag till. Efter att ha varit hemifrån en hel helg, har jag hemskt mycket att stå i. Ikväll har jag därför, som vanlig söndagstradition, tagit hand om mig själv. Duschat, haft hårinpackning och ansiktsmask, smort in mig osv. Målat fransk manikyr på händerna och eftersom jag inte hittade något rött nagellack, har jag målat tånaglarna i en mörkt lila nyans. Trodde det skulle gå, men med facit i hand märkte jag att det inte funkar alls, ser ut som om jag klämt fötterna i dörren och fått blånaglar. Så imorgon måste jag komma ihåg att köpa ett nytt rött lack och måla om dem.



Nu är det Wallander som står på schemat, och eftersom min söndagskompis Ida slirat iväg till Umeå i helgen, blir det att se den ensam. Utan chips.


♥ KARIN


Kommentarer
Postat av: alexandra

Jätte fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-02-02 @ 12:40:05
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0