Onsdag

Idag har jag varit hos tandläkaren, det var lika hemskt som vanligt.

Men efter några plågsamma skärsår av röntgenbilderna, rysningar av skrapandet och kväljningar av vattnet de sprutar in i käften hissades jag upp igen.
- Då var vi klara, inga hål hade du.
- Inga hål?!
 
Jag, som aldrig får gå därifrån utan att boka in en tid för återbesök, var i chock.
 - Hade jag inte ens någon tandsten som ni måste skrapa bort?!
- Inte vad jag såg, men jag kan kolla igen för säkerhets skull. Jag måste då säga att det är få som är så här angelägna om att få komma tillbaka.
- Nejnejnej, jag hatar att komma hit, jag är bara så chockad över att inte ha något som måste fixas!


Så med lätta steg studsade jag därifrån. Och unnade mig nya byxor och en ny tröja. Nu sitter jag på jobbet, K sa att jag alltid är lika prydlig.
- Glad, pigg och prydlig!
Han är ju som söt.


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0