Måndag

Min dator som oftast är på krigsstigen och kopplar bort internet var och varannan dag, har bestämt sig för att fungera idag. Fan, jag som ser det som en undanflykt för att slippa plugga och göra andra jobbiga internet-ärenden, typ gå med i a-kassan, boka optikertid osv. Saker jag skjutit upp i all oändlighet.

Teza tjatar på att jag borde köpa en ny dator. Jag tycker min fungerar utmärkt. Den överhettas och stängs av när det är dags för mig att skaffa ett liv eller sova, den stänger av internet när jag kollat facebook 571 gånger för mycket och den är seg som sirap så jag inte ska orka gå in på nelly.com och beställa hem massa onödiga saker.

Så att lägga pengar på en ny dator känns hemskt tråkigt. Speciellt när Fru Karin Nilsson (hur kärring låter inte det?) idag har fått hem en katalog från LV, och nu vet jag exakt vad jag ska införskaffa - ett kalenderfodral. Jag hade ingen aning om att jag behövde ett, men nu känns det som något jag inte kan leva utan. Jag menar, jag älskar min kalender, jag kollar i den flera gånger om dagen och hatar att köpa nya eftersom jag aldrig hittar någon som faller mig i smaken. Men ett kalenderfodral där man bara byter ut bladen när det blir ett nytt år är ju bara för perfekt!




♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0