Fortfarande måndag

Mitt internet fungerar fortfarande, kors i taket. Så det blev faktiskt en och annan rad skriven på mitt biologi-arbete tidigare idag. A-kassan kollade jag dock inte upp. Herregud, har inte gått med i det på 4 år, så vad spelar en eller två dagar till egentligen för roll?

Sen skickade Mamma iväg mig för att hämta Pappa från jobbet, trots att det rapporterats om 20 (!) trafikolyckor idag. Det är som att utmana ödet och leka med döden på samma gång. Hon kanske inte är så rädd om mig som jag trott..

Men det är klart, alla drar vi ju vårat strå till stacken med sysslor i detta hushåll; Mamma sköter städning och matlagning, Pappa har huvudansvaret för disk och handling och jag hämtar Pappa från jobbet varje måndag klockan 5. Det blir så tråkigt om det ska rubbas.

För det är just för att alla sköter sina sysslor som det är så fläckfritt hemma hos oss. Mamma hade inte haft tid att städa om inte jag hämtade Pappa, och han hade då inte varit hemma och kunnat ta hand om disken. Så jag känner att mitt ansvarsområde är nog så viktigt!




♥ KARIN

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0