Fredag

Min fredagskväll har jag spenderat i .. STALLET! Med två 13-åringar och deras hästar. Insåg att jag hade absolut ingenting att göra ikväll så jag raggade upp Tezas syrra Angelica och fick följa med hon och hennes kompis till stallet som praktikant.

Det var jättekul och mysigt, jag är ju en riktig häst-tjej. Tycker det är så coolt med folk som har egen häst, min dröm när jag var liten var alltid att rida hem och jag blev så avis när jag fick veta att Angelica brukar göra det!

När jag sen skulle åka hem kom kompisens pappa aka stallets ägare och frågade om jag tjuvröker. Jag sa:
- Ja, det är ju trots allt fredag,
och lät honom bjuda mig på en cigg.
Vi stod och rökte och det var superpinsam stämning x10 och när jag kläcker ur mig:
- Men du får inte säga till Angelica, för jag är kompis med hennes syrra och jag vill inte att deras mamma ska få veta att jag brukar röka,
kände jag mig töntigare än töntigast.

Men det är en grej jag och Teza har, att ingen av våra mammor får komma på någon av oss med att röka. Dels för att om de kommer på en av oss med att röka lär de fatta att båda röker, och dels för att ingen av oss vill visa oss dåliga inför varandras föräldrar heller.

Därför var det så oerhört okontrollerat när jag hemma hos familjen Markström-Johansson från ingenstans utbrister:
- Jag köpte cigg idag och jag fick en chock när jag såg att de har höjt priset till 53 kronor!!
En millisekund efter jag avslutat meningen inser jag min tabbe och Maria kollar chockat på mig och säger:
- Men inte röker du väl Karin!?

Jag och Teza får ett ohejdat skrattanfall, jag försöker släta över mitt misstag och Alexander, Tezas brorsa, kollar på oss som om vi vore ufon och säger:
- Herregud Karin, du är 20 år gammal, inte behöver du väl tjuvröka för MIN mamma!

(Och Mamma, om du läser min blogg - sluta med det, den är privat. Och nej, jag röker inte.)


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0