Måndag

Imorse kom Teza och hämtade mig och vi åkte och lunchade på Sushibar. Precis som förr i tiden! Jag saknar mina lunchnings-kompisar, Ida - sluta jobba, Emma - kom hem, Teza - flytta till spränggatan igen.

När jag kom hem var jag med Mamma. Vi har delat på en avokado med räkor (måndagstradition) och sen har jag sett oc, målat naglarna och börjat städa. Försöker få lite struktur på livet och det går absolut inte om det är stökigt eller om jag har ofixade naglar.

Ända sen jag var sjuk har det spårat mer och mer här hemma. Obetalda räkningar ligger och skramlar in påminnelseavgifter bakom sängen, chips-smulor och kläder i en salig röra på golvet och eftersom jag var ut i lördags har jag slängt alla korten, nycklarna osv hejvilt omkring mig när jag kom hem.

Det är så fruktansvärt struligt att behöva leta allt när man ska iväg, tar så mycket längre tid än om allt är där det ska vara! Idag glömde jag till och med börsen när jag skulle iväg, och det var det enda jag behövde ha med..

Inatt ska jag jobba, som varje måndag. Ska göra mjukmackor och ta med till frukost. När jag jobbar natt är enda gången jag tillåter mig själv att äta det eftersom jag annars alltid spårar och kan äta upp emot 10 stycken. Men för att ta mig upp på morgonen och göra mig till människa innan jag blir avbytt av nästa assistent är mjukmackor det perfekta lockbetet!


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0