Julmat

 
Julmatslagandet kom igång idag då jag gravade laxen och la in sillen. Gjorde även egen gravlaxsås som smakade salt nå jävulskt. Kollade receptet och såg att det skulle vara ett kryddmått salt - inte en matsked som jag satte i. Vad jag tänkte med vet jag inte själv ens. Slängde och gjorde om, men den smakade skit ändå. Man kan inte lyckas med allt, det får bli gräddfilssås med dill i stället..
 
Imorgon ska jag göra köttbullar och på onsdag griljera skinkan. Har alltid älskat varm skinka direkt ur ugnen och tyckt det varit så synd att den alltid görs på uppesittarkvällen hos oss och då är kall på julbordet. Men nu jävlar ska jag ha varm skinka på mitt "lilla julbord". Med min lilla vän.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0