Julfest

 
 
Lite (mycket) smink räddade mitt utseende, i alla fall i början av kvällen på julfesten. Såg världens snyggaste kille som jobbade i kundtjänsten, som jag bara pratat i telefon med tidigare. Försökte se snygg ut när han tittade på mig, för det gjorde han ganska mycket.
 
När vi sen skulle gå tycker jag att jag har uppfört mig nog och utbrister:
 
- Nä, nu måste jag snyta mig!!
 
Tar fram ett papper och fräser ut världens snor- tsunami. Tittar bak och ser snyggingen på ett avstånd så det mycket möjligt hade kunnat ha stänkt på honom också.. Där rök väl den chansen.
 
Pratar sen med Anette som också jobbar i kundtjänst, då kommer faktiskt han och sträcker fram handen mot mig. Än var inte hoppet ute.
 
- Hej, Jakob, vi har nog aldrig hälsat.
x
Jag lägger min bacill-hand i hans. Ångrar mig i samma stund. Rycker dock reflexmässigt bort den då en oväntad nys kommer. Lägligt. Har jag sagt att jag hatar att vara sjuk?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0