Juldagsmorgon

 
Jag har länge längtat efter att få sova ut, utan någontig att passa. Så när jag vaknade imorse, tänkte jag "åååh vad skönt att bara vända sig om och somna om". Mamma hade renbäddat min säng och haft ute allt på vädring, det var varmt och gosigt och luktade så gott.
 
Sen hörde jag att det var ett irriterande, vibrerande ljud som hade väckt mig.
 
"Larm 07:25"
 
Läste jag på mobilen. Jag blev besviken som aldrig förr när jag kom på att jag lovat att jobba extra, och inte ens hos K, utan hos tjejen som jag senast var hos i våras. Någon snooze var det inte heller tal om eftersom jag skulle åka 07:30. Ville dö. Speciellt eftersom jag inte somnade förrän halv 3.
 
Nu jobbar jag kvällen hos K. Började en timma tidigare också. Försöker komma på vad det är för fel på mig, jag är besatt av att jobba. Typ beroende. Narkoman. Andra blir trötta efter en arbetsvecka, jag blir mer och mer hög desto mer jag jobbar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0