$


Det märks att jag umgåtts en del med Ida när hon ringer mig och berättar hur mycket pengar hon har och att hon har blivit alldeles fixerad vid det.
 
- Visst är det kul!?!?! utbrister jag överexhalterat.
- Jaaa, jag är alldeles besatt!!!
 
Jag tror inte att man blir lycklig av pengar, men jag tror att jag blir lycklig av pengar. Precis som folk har att resa som intresse, eller någon sport de utövar som gör dem lyckliga, så är mitt intresse pengar - alltså gör det mig lycklig. Jag älskar att tjäna pengar, spendera pengar, investera pengar och att se pengar växa.
 
Ända sedan jag var liten har jag alltid sett mig i framtiden som en rik person. Vissa drömmer om att bli fotbollsproffs, eller modell - jag har alltid drömt om att bli rik. Min idol har varit Joakim von Anka och ett tag ville jag växla alla mina pengar till tior så jag kunde bada i dem.
 
Under min arbetslivskarriär måste jag ha tjänat närmare en miljon nu. När jag var 16 år och gick i skola snittade jag 10 000 kronor i månaden. Idag, 5 år senare, har jag snittat 27 000 kronor i månaden. Vart jag är om 10 år om jag följer denna kurva kan jag bara drömma om.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0