17 december, 2012

 
När jag skulle åka till stallet idag insåg jag att jag hade glömt mina ridkläder hemma hos M och P. Fan tänkte jag. Aja, jag får väl vara en lurk i mina vinterskor och alternativa kläder då. Väl i stallet ser jag att vi skulle rida ute. Vilken förbannad tur att jag hade vinterskorna på mig.
 
Jag förundras över hur ofta det sker oförutsedda saker till det positiva i mitt liv, för annars brukar det vara tvärt om. Typ om man försover sig och kutar iväg ofixad en dag, det är då man möter de man absolut inte vill träffa.
 
Samma om man tappar en macka på golvet, då landar den alltid upp-och-ner. Pålägget fastnar i golvet och smöret kladdar ner. Nuförtiden landar mina mackor alltid "rätt". Och eftersom mina golv oftast är väldigt rena kan jag lungt ta upp den och smaska vidare.
 
Så vad beror då detta på, är det kharma som äntligen återbetalar mig för att jag varit en god människa på senaste tiden, eller är det ren tillfällighet?
 
Jag vet inte, men glad gör det mig. Och en sak jag vet är att om man är glad smakar livet så mycket bättre..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0