Rubrik

 
Jag har ställt in mig på att börja plugga i Stockholm till hösten -13. Just nu är det min dröm och mitt mål, sen får tiden utvisa ifall det blir så eller inte.
 
T har också planer på att plugga då och vi pratade om det för ett tag sen:
 
- Åh då kan vi sitta på biblioteket och plugga tillsammans!
- Aa, fast jag tänkte ju plugga på kth..
T tittar på mig ett tag och säger frågande:
- Det är i Stockholm , va..?
- Aa..
- Jag var rädd för det.. Aja, men nog vet jag vi löser det!
- Ja, vi får väl skypea eller nåt.
T utbrister exhalterat:
- JA! Jag har alltid velat skypea!! Då får vi en anledning att skypea och så kommer du hem på loven....... osvosv..
 
Jag förstår inte hur hon gör det, jag släpper bomben om att jag planerar att flytta över 100 mil bort, vilket inte gynnar henne alls och ändå får hon det till någonting bra. Ångesten över att vara så långt bort från en av mina närmaste släpper och helt plötsligt känns det fantastiskt - för då har vi en anledning att skypea.
 
Det är äkta vänskap, Att få varandra att följa sina drömmar utan att tänka på sig själv - för allt sånt löser sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0