7 augusti, 2012

 
Imorse vaknade jag av att en från jobbet ringde och sa att det var lite kritiskt på jobbet och frågade om jag kunde komma tidigare.
- Aa, visst, jag kommer så fort jag är klar.
 
Sen satte jag mig på tvären, hade ju fått extra betalt om jag kom tidigare, men jag kände att det inte var värt det. Jag ställer alltid upp och visserligen uppskattas jag rejält, men allt kan inte hänga på mig.
 
Så jag bäddade sängen och städade undan allt i godan ro. Bytte kläder 3 gånger och åt frukost med Mamma. Cyklade i lagom takt och det blev till och med lite stressigt att hinna till 9 då jag egentligen började. Funderade på bortförklaringar till varför jag tagit sån tid på mig, men sen tänkte jag att det inte behövdes. Jag börjar 9 och var där 1 minut i, det ska inte behöva förklaras.
 
- Jag hann visst inte komma nå tidigare, sa jag bara när jag kom in och spred mitt lugn så allt blev frid och fröjd igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0