18 juli, 2012

 
Det här med att leta lägenhet är ett heltidsjobb, varav jag la ner det på sommaren, men nu är jag tillbaka. Får jag inte denna lägenhet ska jag säga åt mäklaren att han ska hitta en likvärdig åt mig, för jag orkar inte springa på visningar.
 
Mamma sitter och läser upp lägenheter som har blivid "sålda innan visning", jag vet inte riktigt vad hon vill att jag ska göra, ringa mäklaren klockan 11 en lördagsförmiddag och säga att jag tar den? Ska fixa klart med banken och ringa honom till veckan, så Mor min blir nöjd.
 
Han ringde mig förresten igår:
 
- Hej Karin, det är Erik, mäklaren.
- Hej hej!
- Ja, nu var det ju såhär att det var ju inte dig jag skulle ringa, utan säljaren och meddela hur visningen gick. Jag råkade bara slå ditt nummer av någon anledning.
 
Sen önskade han mig en trevlig helg och sa att jag skulle ta mig en funderare. Fundera och fundera.. Jag ska ju ha lägenheten. Ångrar att jag inte sa det då, att vi bara kan göra en snabb affär och få det överstökat, för det känns som att han pikat en del på det.
 
Nu ska jag till Ida, får se hur vädret blir och vad vi hittar på! Ska iaf laga middag hos henne ikväll, mys!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0