2 april, 2012

Hade nästan hela gamla tjejligan samlade i helgen när Maria var hem och bjöd in till fest. Sushi, surr, vin, drinkar och massa skratt.

Hade inte för mitt liiiiv kunnat ana att allas liv skulle se ut som de gör idag för några år sedan. Alla verkar ha det jättemysigt, det är barnprat, husköp, semestrar med sina respektive - ett liv alla i denna stad verkar drömma om.

Alla pratade så mycket om det, så tillslut var det den här:
- Nej nu pratar vi om något annat, för Karins skull!

"Ja, hej hej, här sitter jag - tjejen utan framtidsplaner.. Min största dröm är att lyckas. Vet inte riktigt med vad eller hur, men någonting stort ska det i framtiden bli av mig, om det så sker när jag är 85 år.

Annars tycker jag om det mesta som är spontant, en sista minuten med ett tjejgäng hade suttit fint, spontana vindrickarkvällar som spårar ur. Jag älskar uppmärksamhet, att synas och stå i centrum.

Jag kan ringa till någon efter en helg, prata om mig själv i en timma, lägga på och sedan inse att jag inte har en aning om vad personen själv gjorde i helgen.

Jag är alldeles för egoistisk för att kunna ta hand om ett barn, jag hade säkert varit en sån morsa som glömmer mitt barn på dagis för att jag sitter hos frisören. När dagispersonalen ringer tvingas jag komma på en nödlögn om att en anhörig är på sjukhuset, men att jag kommer så fort jag kan (slingorna måste bara blekas klart så jag slipper gult hår!).

Ja, det var lite om mig. Nu kan ni berätta om er, men säger ni något ointressant kommer jag nog fastna med blicken i fjärran eller sitta och studera mina naglar och inte höra ett skit av vad ni säger."

(Ta detta med en nypa salt)

Det är absolut inget illa menat, vissa dagar önskar jag att jag hade kunnat slå mig till ro, vara nöjd med livet och inte alltid tvingas vara på väg någonstans. Men det är svårt när jag ena stunden vill ut och resa, andra stunden vill flytta till Stockholm, tredje stunden börja plugga och sen helt plötsligt vill köpa lägenhet i Luleå. Och helst ska allt hända NUUUU!!

Hur som helst hade jag en toppen kväll, med superfina tjejerna och till sist så har jag snott lite bilder från Lisse Larsson.



 






♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0