30 april, 2012


Ser på facebook hur folk festar, grillar och umgås. Själv sitter jag med brillorna på och ska åka till jobbet.

Mamma pratade om hur Valborg är en farlig helg med mycket fylla.
- Då är det väl skönt att ni vet att jag är i säkerhet på jobbet!!

Vi tog inte upp något annat om mina glansdagar med huvudet nere i vodka-flaskan, det är som att vi båda förnekar den tiden.

Jag minns en Valborg, Mamma och Pappa kom och hämtade mig hos Emma, fly-förbannade! När vi kom hem var jag full och arg. Slog ner nattygsbordet i ilskan och grät mig till sömns.

Så hade vi det minst en gång i månaden i säkert ett år. Mammas ord ringer fortfarande i öronen, repliken hon alltid drog:
- DU ÄÄR BAAARA FEMTOOON ÅÅÅR KARIIIIN!!!!!

Nu fyller jag 21 och Pappa står i köket och gör kvällsmackor åt mig att ta med på jobbet. Tänk vad tiderna förändras..

 



♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0