Måndag

Inatt har jag sovit väldigt ouppstyrt, även för att vara mig!

Vände mig om och kände hur jag la mig på något taggit, shit, är det en igelkott under mig? Äh, det var bara hårborsten. Slänger ner den på golvet, en sak mer eller mindre där gör ingen skillnad. Passar på att slänga iväg en handduk också som ligger knölad under mig. Råkar komma åt tv-dosan med armbågen så det byts kanal, vad jobbigt. Ändrar tillbaka och lägger mig tillrätta, somnar.

Vaknar klockan 3 med glasögon och tv:n på. Stänger av tv:n, tar bort brillorna och dricker lite av cola-slattarna, som finns kvar i glasen som står på bordet, innan jag somnar om.

Vaknar igen av Elin som raserar runt i lägenheten. Smäller i luckor, skrapar med skeden i tallriken när hon äter sin gröt. Det blir lugnt och fridfullt när hon går, tills jag inser att jag ska till jobbet på en halvtimme och har SUPERmycket att fixa innan jag ska iväg.

Steker köttbullar i en smutsig stekpanna till frukost och letar i panik något som jag kan äta till. Ris? Potatissallad? Elin tog den sista rena tallriken (hundmatskålen) till sin gröt, så jag får äta mina köttisar ur en take away-matlåda. Potatissalladen var sur och lördagens stenhårda ris måste jag ta med som lunch till jobbet.

Är så gott som färdigfixad när jag upptäcker att jag bara har en socka på mig. Har redan gett upp hoppet om att hitta två likadana sockar, så jag plockar upp en jag hittar i ett dammit hörn. Undrar hur många gånger den har använts. Säkert minst 5 gånger av mig och några gånger av E & E.

Redo att gå kommer jag på att jag har glömt sätta parfym, och trots att jag inte har tid blir det väldigt viktigt att göra. Hoppar med skorna på genom klädhögarna till toan (ett riktigt projekt) och svär över att jag alltid är ute i sista sekund.

Välkommen till livet på vetekakan. Fan, vad jag kommer att sakna det.


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0