Tisdag

Idag hade jag en dag när jag verkligen inte ville pallra mig utanför lägenheten. Åt frukost med E & E på balkongen och sen satt jag och Emma och solade. När molnen kom förflyttade vi oss in till tv:n, där jag slog läger i soffan. Satt och bad till gud att jag skulle slippa jobba.

Efter ett tag ringer Fågel och frågar om vi ska ses, ta en fika. Fan, fan, fan. Nej, jag vill inte.
- Okej, jag kan möta upp dig när du slutat jobbet!

Så det var bara att fixa sig och sticka iväg. Jag kan ju för fan inte tacka nej till socialt umgänge för att jag vill vara hemma, ensam och titta på tv. Någon måtta får det faktiskt vara!

Men fan vad allt gått fel idag. Mina halvt trasiga jeans sprack totalt när jag skulle ta på mig skorna, men jag orkade inte byta. Salladen jag köpte var torr. Och dyr. Fick ett sms om att jag var tvungen att jobba. Och dessutom spöregnade det ute.

Så där gick jag i regnet, i mina spruckna byxor, med två nyinköpta chipspåsar (rea på götgatsbacken), varav en jag hade öppnat och gick och små-åt från. Jag kände hur folk jag mötte tänkte att hon kanske inte borde äta det där! Håret hängde i stripor på skallen, fötterna var blöta och gled omkring i skorna och det såg säkert ut som om jag inte kunde gå i klackarna. Till råga på allt hade jag brillorna på och jag förstår inte hur folk kan ha det i regnet, man borde ju för fan ha vindrutetorkare på dem!

Näe, att få krypa till kojs nu känns mer än lockande. Emma har gjort sina nattrutiner (älskar när hon gör natt, så mysigt) och jag kör min nattsurf som Emma kallar det. Filip sitter och äter nudlar bredvid mig och det triggar verkligen igång mitt nattliga frossande. Men vi tar en cigarett på balkongen ist, lika ohälsosamt, men det gör mig iaf inte tjock!

Imorgon blir det att kliva upp tidigt, ska och möta Brita Mathilda som kommer to the town! Hon tillbringar helgen med oss och det ska bli så kul!



Med hela ligan samlad undrar man ju vad vi ska hitta på. Ska vi spåra eller kanske.. SPÅRA?!



♥ KARIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0