Onsdag

Jag är så trött, så trött. Vaknade av att Emmsan sprang omkring och pratade i telen imorse, frågade om jag var tvungen att gå upp, men jag kunde sova vidare ett tag till. Skulle upp klockan 10 och möta Lassie på bussterminalen nämligen.

Somnade om och vaknar nästa gång av ytterdörren. Kikar ut i hallen och ser Elin med hennes syster och mamma komma in. Alltid lika trevligt att få gäster när man är morronhärlig!

Jag och Emma åkte iaf och mötte upp Lisette och efter lite vilsenhet ser vi en förvirrad liten knutt med resväska som vi plockade med oss och tog ut till Bromma.

Lisette är som lite småorolig här i huvudstaden, rädd för ficktjuvar, vet inte hur hon ska göra med sl-kortet och sitter på tunnelbanan stel som en pinne.
- Inte går ni väl hem här på nätterna, ojojoj..!

Nu har de nyss tagit en nap och vi ska glida in mot stan. Jag måste fixa nån provisorisk lins eftersom min är borta, och så är det bolaget som gäller! Även om Lisette var taggad för bolaget redan när vi var påväg hem imorse.

- Ska vi stanna nu på bolaget?
- Vi kan ju köpa efter vi har varit på stan.
- Ja, okej.. Om vi nu ska till stan..
- Vad ska vi annars göra?
- Nä, men jag tänkte att vi kunde börja fördricka lite..


Jag och Emma kollar på varandra, och sen på klockan.
- Lisette, klockan är 20 över 11!

Nu måste jag göra mig klar, annars kommer det bli ett helvetes liv här snart.



♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0